Blog

Få styr på det nye Jira Service Management!

Nyhed fra Atlassian: Jira Service Management erstatter Jira Service Desk

Jira Service Management er baseret på Jira Service Desk og forbedrer jeres ITSM, og I har ligesom tidligere adgang til kundeportal, køer, SLA’er m.m. Cloudversionen af det nye Jira Service Management inkluderer desuden følgende funktioner:

Moderne hændelseshåndtering, Opsgenie

Opsgenie är nu en integrerad del av Jira Service Management Cloud. Med över 200 integrationer till dina monitoreringsverktyg blir det enkelt att koppla larmen till rätt team. Incidenter och alarm kan generera telefonsamtal, sms, app-notifiering, mail baserat på incidentens prioritet. Med beredskap-scheman, eskalering och stöd för post-mortem lyfts er incidenthantering.

Forandringsstyring (Change Management) for DevOps-æraen

Ændringen i din service giver dig adgang til mere omfattende information, så du kan træffe bedre beslutninger. Muliggør hurtigere innovation gennem automatiseret risikovurdering, arbejdsflows med godkendelsestrin og integration med populære CI/CD-værktøjer såsom Bitbucket Pipelines, Jenkins og CircleCl.

Intuitiv service

Agenterne kan nu enklere kategorisere servicetickets, hændelser, problemer og ændringer. Arbejd smartere med ny funktionalitet såsom masseopdatering af tickets og indbyggede Machine Learning-funktioner, som grupperer ensartede tickets

Snart tilføjes også integreret asset management og konfigurationshåndtering baseret på appen Insight og chatops via integration til Halp.

Hvad indebærer det for dig?

Eksisterende Jira Service Desk Cloud-kunder bliver automatisk opdateret til Jira Service Management på samme plan som tidligere, dvs. Standard, Premium eller Cloud. Det kan i nogle tilfælde påvirke jeres pris. Kontakt os for at få hjælp med at finde det rigtige licensniveau – vi tilbyder både måneds- og årslicenser af cloud. Vi hjælper jer også gerne med at komme i gang med de nye funktioner i Opsgenie, så I får fuld valuta for jeres investering i form af kortere svartider og bedre kontrol over jeres hændelseshåndtering.

Som eksisterende Opsgenie-kunde kan du vælge at slå dine instanser sammen. Vi fortæller gerne mere om, hvilke funktionaliteter der er anderledes.

Også Jira Service Desk Data Center bliver til Jira Service Management fra version 4.14. Insight er inkluderet fra og med februar 2021. Opsgenie købes separat, eftersom det er en cloud-applikation. Stretch Addera kan hjælpe jer med at tilføje Opsgenie til jeres instans. Integrationerne mellem Jira Service Management og Opsgenie fungerer også i hybridmiljøer.

del dette indlæg