Blog

Integration mellem Device42 og Jira Service Management Cloud

Tag kontrol over jeres assets med Auto discovery

Jira Service Management får stærkere og stærkere funktionalitet. Atlassian lancerede for nylig sin AWS connector, og nu findes der også en integration til Device42. Appen installeres via Atlassian Marketplace og er gratis for Atlassian- og Device42-kunder.

Hvad er auto-discovery? 

Store organisationer har brug for en såkaldt ”auto-discovery”-løsning, som gør det nemmere at holde styr på en kompleks og voksende it-infrastruktur. Device42 auto-discovery understøtter sporing og kontrol af virksomhedens infrastruktur og systemer. Informationerne fra Device42 skal være tilgængelige i organisationens IT Service Management (ITSM) system og i Configuration Management-databasen (CMDB). De tilgængelige data i ITSM-systemet og CMDB’en skal være aktuelle og korrekte. Tilknytningen til Assets i Jira Service Management sikrer, at det er de rigtige data/informationer fra Device42, der er tilgængelige i Jira.

Mange anvender Atlassians løsning  Assets Discovery, som er inkluderet i Premium- og Enterprise-planen. Andre kunder anvender Device42-systemets Discovery-funktionalitet til at håndtere, analysere og forstå deres it-miljø. Med integrationen får Device42-kunderne også adgang til de korrekte data i Jira Service Management.

Anvend data fra Device42 i Jira Service Management Assets

Dataene synkroniseres fra Device42 til Jira Service Management Assets. Det giver Jira-brugere mulighed for at vælge og tilknytte Device42 Asset/Configuration Items (CI’er) direkte i Jira-issue.

  • Jira-brugeren ser relaterede CI’er direkte i issue ved håndtering af hændelser og ændringer. Brugeren får alle informationer direkte i Jira, hvilket øger effektiviteten og kvaliteten.
  • De synkroniserede informationer fra Device42 kan anvendes til automationer i Jira Service Management eller i Jira workflows.
  • Når afhængigheder opdages via ”Application Focus Filters” i Device42, for eksempel til et virksomhedssystem, oprettes der automatisk issue i Jira til relaterede CI’er. Stakeholders kan godkende eller afvise tilføjelsen af en ny afhængighed direkte i sagen.

Jira-brugerne får adgang til Device42-information (fx serienummer, model etc.) for det aktuelle CI-objekt direkte i Jira Service Management. CI’er i Jira Service Management kan desuden linkes direkte til en side i Device42, hvor brugeren nemt kan se yderligere CI-detaljer og informationer.

Stretch Adderas ITSM-team er her for jer – kontakt os for at få hjælp med rådgivning, licenser og tjenester.

del dette indlæg