Blog

Ny funktionalitet i Atlassian Cloud i december 2021

Atlassian Cloud for fremtiden 2022

Året lakker mod enden, og mange af os kan snart begynde at glæde os til en velfortjent ferie. Når du vender tilbage til arbejdet – i fremtiden – venter der en ny funktion i Atlassian Cloud!

Status under udrulning betyder, at funktionen er i gang med at blive sat i drift – nogle instanser har allerede fået funktionen, og på andre kommer den i en snar fremtid. Kig på punkt 5 herunder for at se, om den er nået frem til jeres instans.

Her er 5 nye funktioner, som du får adgang til i november/december.

1. Til dig, der er Jira-administrator: Infobanneret i Cloud er endelig tilbage

Spred information ved hjælp af bannere i Jira. Nu kan Jira-administratorer igen sprede information til brugere via et banner.

For at tilføje et banner skal du vælge Settings > System > Announcement banner under User interface.

2. Har du fysiske assets i Jira Service Management?

JSM Insight QR Code Enabled – Status: Under udrulning

Det bliver nemmere at håndtere fysiske ”assets” ved at udskrive QR-koder fra Insight i Jira Service Management Cloud. QR-koderne kan scannes, så man ser informationen fra objektet i Insight.

Udskriv QR-koder for flere objekter ved at vælge Bulk actions > Print QR codes.

Læs mere om QR-koder i Jira Service Management Premium Cloud.

3. Nu kan du se og arbejde med dine Confluence-sider direkte i Jira!

Indlejrede Confluence-sider – Status: Under udrulning

Nu kan du se, oprette og redigere Confluence-sider uden at forlade Jiras projektsider.

Det kræver kun 4 trin at indlejre Confluence-sider:

  1. Gå til Project pages i dit Jira-projekts sidemenu.
  2. Vælg Connect to Confluence.
  3. Søg efter det Confluence Space, du vil tilknytte.
  4. Vælg Connect.

Voila! Nu kan I se, oprette og redigere sider direkte i Jira. Læs mere om Confluence-sider i Jira.

4. Jira Service Management – dynamiske forms

Få den information du behöver! – Status: Under utrullning

Få de informationer, du har brug for! – Status: Under udrulning

Forms – anvend logik til dynamisk at vise eller skjule felter, forms inkluderer overskrifter, tabeller og formatering. Anvend formularer i kundeportalen til at indsamle information, når sagen oprettes, eller når der er brug for nye informationer.

Atlassian gennemfører en kontrolleret, langsom udrulning af forms. Kig under dine Project settings (eller Service project settings i et team-managed projekt) efter Forms i navigationslisten på venstre side.

Læs mere om forms i Jira Service Management..

5. Vil du se nyheder, der er tilgængelige for din instans direkte i Jira?

Se ny funktionalitet direkte i Jiras hjælpemenu – Status: Under udrulning

Atlassian har opdateret deres release notes, så du har adgang til dem direkte i Jira. Nu er de baseret på, hvilken funktionalitet der er tilgængelig i din instans.

Du får adgang til notifikationer ved at:

  1. Klikke på Help i topmenuen.
  2. Vælge Find out what’s changed in Jira.

Hos Stretch Addera glæder vi os rigtig meget til 2022 og alle de spændende Atlassian-nyheder, der forenkler hverdagen for vores kunder og baner vej for Happiness in Teamwork! Kontakt os – vi fortæller gerne mere om Atlassian Cloud.

del dette indlæg