Blog

Skala onboarder ved hjælp af Confluence og Slack

Stretch Addera vokser med flere Atlassian-applikationsspecialister

Foråret er en tid til at vokse og møde nye udfordringer, og det er ekstra dejligt at vokse med nye teammedlemmer. Siden foråret 2021 er vores team vokset med Andreas, Elin, Sabina, Henrik, Khaled, Love, Gustav, Jonas, Alexander, Clara, Chanon og Christoffer.

Der findes organisationer, som taler om vokseværk. Hos Stretch Addera taler vi i stedet om voksekraft. Det er gennem alle vores kollegers samlede kompetencer, at vi vokser og bliver større, end den enkelte konsulent kan opnå. Hvert nyt teammedlem udvider vores perspektiv, øger vores smidighed og forbedrer vores kompetencer!

Når nye medarbejdere hurtigt bliver en del af vores forskellige teams, opbygger det fællesskab og bedre samarbejde. Nedenfor finder du 3 tips, som vi bruger til at skalere vores onboardingproces:

1. Confluence Onboarding template

Hos Stretch Addera får hvert nyt teammedlem en personlig Confluence-side med information og oplysninger, som letter processen med at blive en del af os.

Læs her!, hvordan du laver en onboarding template.

2. Blogindlæg

Vi er alle nysgerrige i forhold til dem, der starter hos os. Hvem er vores nye kollega? Alle skriver derfor, som en del af deres onboarding, et blogindlæg om sig selv. Her har vi fået mere at vide om biavl, gaming, dykning, semi-hydropiske planter, kreative projekter og dj-talenter. Bloggene er også en måde for de nye at få hurtigt kendskab til kollegernes interesser og baggrunde.

3. Slack-kanaler

Åbne kanaler i slack til forskellige områder forenkler kontaktvejene. Som ny på jobbet kan det være svært at vide, hvem man skal henvende sig til. Vores kanaler rummer styrken i hele Stretch Addera, og hver måned sendes der cirka 15.000 meddelelser. Vores kanaler indeholder blandt andet aktuelle emner som Atlassian cloud migration, eventplanlægning og forskellige teamkanaler.  Styrke ved altid at have hurtig adgang til hele teamets viden giver mulighed for læring, hvilket betyder, at alle tør prøve kræfter med nye områder.

 

En vellykket onboarding er meget mere end ovenstående punkter. De kan opfattes som praktiske tips! Onboarding løber som en rød tråd fra første møde, til man er landet i sin nye ansættelse.

Nysgerrig på, hvordan du kan konfigurere en god støtte til dine HR-processer ved hjælp af Atlassians værktøjskasse – kontakt os, så fortæller vi gerne mere!

del dette indlæg