Blog

Hvad skete der i 2022?

Tilbageblik giver inspiration, kraft og fornyet energi

Et nyt år. En skøn tid, hvor man kan se tilbage og hente inspiration, kraft og fornyet energi til et nyt og spændende år. 2022 var med sine geopolitiske hændelser på mange måder et anderledes og uroligt år. Så kan det være rart at mødes i en sammenhæng, hvor vi løfter hinanden og hylder hinandens succeser. Vi fortæller gerne om, hvordan vores år hos Stretch Addera så ud.

For de fleste af os startede det på vores hjemmekontorer, og teamet voksede med flere nye kolleger, som vi onboardede og lærte at kende online via blandt andet Confluence og Slack. Så snart vi fik mulighed for at ses igen og rejse, bookede vi naturligvis et pop op-kontor, og året bød desuden på både konference og flere events.

Pop op-kontor og Stretch-konference

Pop-up office Orust – Endelig kunne vi mødes igen, løfte blikket og øge vores fokus på Customer Success, Happiness in Teamwork og vores rejse fremad!

Efter vores pop op-kontor mødtes flere af vores teams på Micro-pops. Micro-pops er skabt til at opbygge netværk, samarbejde og møde kolleger fra andre Stretch-hubs/kontorer. Man har ofte en fælles kunde, workshop eller aktivitet med kolleger fra den anden hub.

Stretch-konference – fantastiske dage med hele Stretchgruppen på hotellet Loka Brunn efterfulgt af en rejse 80 meter ned under jorden til eventyrminen Tuna Hästberg. Konferencen blev afsluttet med koncert og fest i en teltlejr over minen. Alle hos Stretch Addera tog et kig i de private gemmer og fandt de gamle studenterhuer frem til endnu en festaften og ankom til årets temafest i samlet flok, skrålende på ladet af en lastbil!

Besøg hos Atlassian i Amsterdam

I årets løb har vi flere gange haft mulighed for at besøge Atlassian i Amsterdam.

Vi udvekslede erfaringer om det nordiske marked, tilbud i Atlassian Cloud og ITSM/ESM, og hvordan vi i fællesskab, som ÉT team, kan styrke vores kunders resultater.

Personlige møder giver energi, og på vores møder med Atlassian har vi tanket op med nye idéer og nye muligheder for at gøre livet lettere for vores kunder i 2023.

ITSMf-konference i Oslo

ITSMf-konferencen i Oslo bød på mange givende møder med nogle af de bedste på ITSM-området. De besøgende på vores stand kunne prøve lykken ved at dreje lykkehjulet og vinde præmier, men de fik også et indblik i den seneste ITSM Gartner-rapport, der udpeger Jira Service Management som en af de førende aktører inden for ITSM. De besøgende delte gerne ud af deres tanker om “Happiness in service management”, og her var et godt flow et gennemgående tema.

Happiness in Teamwork – Oslo

Psykologisk tryghed – også efter arbejdstid.

I oktobermørket åbnede vi vores kontor i Oslo, hvor vi fik besøg af cirka 60 gæster til en event med temaet ”Happiness in Teamwork”.  En af vores Stretch-kunder fortalte om, hvordan tryghed på arbejdspladsen fører til glæde, nye bekendtskaber og plads til innovation. Røda Korset, ”Nettverk etter soning” deltog med et foredrag, som også var et værdsat indslag. De fortalte om deres vigtige arbejde med at lade dem, der har aftjent deres straf, blive en del af samfundet igen, og om hvor vigtigt det er at vide, at nogen tror på en.

Et af vores ledeord hos Stretch er omtanke, og hvis der er én ting, vi tager med os fra den aften, så var det, at man skal vise hensyn til sine omgivelser – uanset om det gælder en kollega eller en fremmed, man møder på sin vej.

Atlassians High Velocity ITSM – London

I december fik vi en tidlig julegave, da et Stretch-team tog til London sammen med nogle af vores kunder for at deltage i en af årets bedste events: High Velocity ITSM. Det blev en kickstart for vores mission om at eliminere ”Bad Service Management” og fokusere på ”Happiness in Service Management”. Mere om det i 2023. Følg os også på LinkedIn for at få seneste nyt.

Nye kolleger og fokus på cloud

I løbet af året fik vi 16 nye, fantastiske kolleger på 6 forskellige kontorer i 2 forskellige lande! Velkommen til vores nye stjerner Alexander, Henrik, Line, Christoffer, Rasmus, Gustav, Clara, Philip, Anton, Chanon, Katarina, Matias, Thomas, Linda, Jonas og Love. Vores teams har også sikret sig masser af nye certificeringer med fokus på cloud, ITIL og SAFe. Stretch Addera er Skandinaviens 100 % fokuserede Atlassian Platinum Partner med det største antal certificerede konsulenter med base på vores kontorer i Norge, Danmark og Sverige. Ret sejt, hvis vi selv skal sige det!

En stor tak til alle vores fantastiske kunder

Kundens succes er vores succes, og vi er så privilegerede at samarbejde med nogle af verdens bedste virksomheder!

I løbet af året har vi været med til at flytte store og komplekse datacenterinstanser til Atlassians Enterprise Cloud, løftet serverinstanser op i cloud og tilpasset datacentre til kundens unikke behov. Vi har implementeret B2B-, ESM- og ITSM-løsninger med smart automation og asset management. Ved hjælp af Stretch-serviceaftaler har vi bidraget til forenklet selvbetjening og automatisering, skabt nye anvendelsesområder og øget samarbejdet mellem teams i forskellige dele af kundens organisation. Den kreativitet, som vores kunders teams viser hver dag, giver os hele tiden ny energi. I 2023 har vi set en øget efterspørgsel efter Jira Service Management-løsninger, flere kunder, der har mulighed for at flytte deres instans til cloud, og nye teams, der opdager, hvor nemt det er at samarbejde i Jira og Confluence.

Stretch Adderas fokusområder i 2023 vil være Atlassian Cloud, Jira Service Management og smarte, skalerbare samarbejdsløsninger i Atlassian-platformen.

Har du et nytårsløfte om, at du skal bringe dig selv mere glæde i 2023? Benyt chancen for at blive en del af vores stærke, voksende team!

del dette indlæg